underbart.

Hejsan! :)

Vill börja med att säga att jag älskar att vara mamma, har världens snällaste dotter! 
Hon vaknar 1-2 gånger per natt och vill ha mat sen sover hon! sen när hon är vaken är hon så snäll och bara ligger och tittar och pratar lite för sig själv! Hon grinar nästan aldrig! underbart! :)

Förlossningen gick väl bra, slutade med att det blev akutsnitt, vilket jag tyckte va jobbigt då!!
Jag åkte in 14.30 ungefär fredag den 14de , hade öppnat mig 4 cm, sen kollade dom igen vid 20.00 ungefär, då va jag öppen 6 cm! Tog ryggbedövning vilket va de bästa ja gjorde, skönt som fan att slippa värkarna! Hade 7 värkar på 10 min så ja va glad att jag slapp känna av dom! :o . Men sen så efter de öppnade jag mig inge mer, jag fick feber och lillan va stressad, hjärtljuden kunde ligga upp på 200 så då blev de akut snitt! Vilket jag blev ganska glad över när vi fick veta hur stor hon va :p  hon vägde 4570 och va 58 lång! Men de roliga med längden är ju att när vi mätte henne sen på sjukhuset så va hon 56 troja , så dom måste ha dragit rejält i henne då :p haha.. lillskruttan!
Jag förlorade även 2,5 liter blod under operationen, vilket inte va så bra, så natten där på fick jag 2 påsar med blod för jag va ganska dålig, kunde inte stå upp utan att de kändes som om jag skulle tuppa av , jag va vit som ett lakarn! de va inte kul alls! :/ Vill inte vara med om det igen! fyy!


Just nu ligger hon här bredvid mig och sover, hon har nyss fått i sig mat :) 
Idag kommer de lite besök hit som de har varit hela veckan :p trevligt :)
i morgon tror jag de får bli en ensam dag, kanske skulle behövas de med! :)
ne nu orkar jag inte skriva mer , ska plocka ordning lite här hemma medan Nora sover! :)
Puss&kram <3



Kommentarer
Postat av: Cattis

Vart du sövd när som snittade dig? :)

2011-11-04 @ 07:47:27
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej jag blev inte sövd :)

2011-11-04 @ 16:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu